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ACADÉMICOS

ACTIVIDADES DE LOS PROFESORADOS

PROFESORADO DE INGLÉS - 2014

 

Talk Social and Emotional Learning

Tuesday 16 October, 2014, ISFD 127.

In too many classrooms and schools, children are missing a critical piece of their education. Year after year, and test after test, students and their teachers focus on the cognitive elements of education, while other life skills are often absent from the in-school experience.

Reading and writing are intentionally taught, but not always resilience and responsibility. Grammar and vocabulary are embedded in our curriculum goals, but not necessarily persistence and grit. In some classrooms, an “either/or” dynamic has been established where core knowledge is taught, but not the skills to work cooperatively with others, resolve conflicts, and persevere.

In this day and age, it appears that we need to face social and emotional challenges which we didn’t have to confront not so long ago.
Watch these videos where Daniel Goleman, the author of the book Emotional Intelligence, talks about schools today:

Dr Louis Cozolino, a psychologist and professor of psychology, in an insightful book called “The Social Neuroscience of Education” (2003) explains how fear inhibits the need to take risks, it shuts our brains down. In addition, when confronted with fear, anxiety, stress, or depression, the brain releases cortisol, also called “the stress hormone”. Among many other negative effects, the production of high levels of cortisol over time impairs our immune system and decreases our mental clarity. It should come as no surprise that academic performance will vary depending on our learners’ capacity to manage adverse situations.

Below are some videos which make how we can make SEL explicit in the classroom:

  Georgina Hudson tiene una Maestría en la Enseñanza de Inglés, y es Profesora de Inglés y Español como Lengua Extranjera.

Ha dictado clases de inglés y español por más de 18 años en países como la Argentina, Francia e Inglaterra.

Georgina se desenvolvió como escritora de blogs en la BBC y British Council y co-administró la página de facebook del British Council para promover la presencia de éste en las redes sociales, y así llegar a profesores de todo el mundo con diversas ideas sobre la enseñanza del idioma inglés.

Además, Georgina se desempeña como autora invitada en la revista para profesores de inglés Humanising Language Teaching (Pilgrims)

En el año 2013, fue invitada a participar del primer retiro de profesores en el "Greater Good Summer Institute for Educators" - GGSIE, en la Universidad de California, Berkeley. Fue en ese entonces que pudo conocer a los referentes más grandes en el área de Aprendizaje Socio-Emocional.

En el GGSIE de la Universidad de California, Berkely, Georgina tuvo la oportunidad de aprender estrategias, herramientas y técnicas innovadoras y de base científica, con el fin de promover el bienestar socio-emocional para ella, sus clases, y su escuela.
 


Fotografías:

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