INICIO        MAPA DEL SITIO       NOVEDADES

Presentación
Inicio
Mapa del sitio
Novedades
El Instituto
Datos institucionales
Autoridades
Personal
Docentes
Centro de Estudiantes
Historia
Ubicación
Biblioteca
Biblioteca digital
Fotos
Fonoaudiología
Académicos
Académicos
Carreras
Cátedras
Espacio de la Práctica
Capacitaciones
Act. Profesorados
Investigación
Formar Docentes
Planes de Nación
C.A.I.E.
Plan Mejora Instit.
Extensión
Escritos de docentes
Docencia y tecnología
Inscripción alumnos
Elaboración
Espacio 127
Trabajos de alumnos
Bicentenario
Legales-informes
Informes
Documentación
Leyes
Curriculares
Resoluciones
Acuerdos internos
Ingreso de docentes
Seminarios
Papelería
Mesas de examen
Comunidad
Enlaces
Comunicarnos
Webmail

 

ACADÉMICOS

ACTIVIDADES DE LOS PROFESORADOS

PROFESORADO DE INGLÉS - 2014

 

Shared Information

On Monday 27th October, Felicia Oviedo shared with the students and teachers of our Teacher Training College information about a congress she attended last April at Universidad Nacional de Cuyo, Mendoza, Argentina. It was the 41st INTERNATIONAL SYSTEMIC FUNCTIONAL CONGRESS and X LATIN-AMERICAN SYSTEMIC FUNCTIONAL LINGUISTICS CONGRESS. The congress theme was: Systemic Functional Linguistics and Language Education: Contemplating novel applications of well-established and evolving lines of enquiry to language education theory and practice.

The teacher also explained some cultural aspects of the talk she gave at the congress on the discursive construction of identities. The title of the talk was:  “HEROES & VILLAINS: THEIR DISCURSIVE CONSTRUCTION BY BUSH AFTER 9/11”. Students and teachers had the opportunity to revisit the field of discourse analysis and reflect upon the role of language as a social practice. We share the power point used for the presentation.

 

Felicia Oviedo is a teacher at the Profesorado de Inglés at ISFD 127. She graduated (Profesora de Inglés) from this Institute, ISFD 127, in 1996.  Since then, she has taught English at different levels: kindergarten, primary, secondary and adults, both in public and private institutions.

In 2003 she graduated from Universidad Nacional de Quilmes: Licenciada en Educación orientación en Enseñanza de las Lenguas Extranjeras.

After that she moved to San Juan, Argentina, where she studied at Universidad Nacional de San Juan to get another degree in English: Licenciada en Inglés orientación Lingüística. There she also obtained Certificado de Competencia Lingüística and she was awarded “Premio Osvaldo Domínguez “ given to those students with the highest marks in Lengua Inglesa I  y Lengua Inglesa II.

In 2006, she participated in the team of the research project  “La repetición como estrategia cognitiva para el desarrollo de la pronunciación del Inglés” at Departamento de Lengua y Literatura Inglesa at Facultad de Humanidades y Arte of Universidad Nacional de San Juan in  2007.